Dag 1 vil fokusere på ledelsesutfordringer og best practise rettet mot disse utfordringene. Flere av foredragsholderne er kjente nasjonale størrelser innen deres fagfelt. Dette vil danne en god ramme og inngang til dag 2 som har en mer praktisk tilnærming gjennom case presentasjoner.
Intro av Nancy Strand, Avfall Norge og Andre Tangen, BIR
Torgeir Waterhouse \ IKT Norge - drivere og tilgjengeliggjøring av data som fundament for digitalisering
Torgeir Waterhouse har en sentral rolle i den norske debatten om IT- politiske spørsmål, hvor han ofte er å se i det offentlige ordskiftet. Han har tidligere jobbet hos Forbrukerrådet, men jobber nå med IT-utfordringer fra bransjens ståsted.
I tillegg til sin rolle som representant for IT-bransjen har han også blitt bedt om å ta stillinger i regjeringsutvalg om emner som digital verdiskaping, opphavsrett, lovlig avlytting, online gambling etc. Han har flere styre- og rådgivende stillinger for organisasjoner og selskaper i internett-sfæren.
PWC - Strategi & Kompetansebehov
PWC vil gjennomgå utfordringer knyttet til digitalisering og strategiarbeidet i selskap. Hvordan skal man tilnærme seg digitalisering i et strategisk perspektiv og inkorporere dette i strategi arbeidet til selskapet? Trenger man egen digitale strategier og hvordan skiller dette seg eventuelt fra IT strategi? I tillegg vil man gå inn i hvilken kompetanse som er nødvendig fra et digitaliserings standpunkt og hvordan kartlegge dette i sin egen bedrift.
Monica Rydland \ NHH - Endringsledelse og forankring i organisasjoner
Monica vil fokusere på hvordan strategisk retning blir forankret i organisasjonen og nødvendig endringsledelse knyttet til dette. Som ledd av tema vil hun også se på hvilken rolle de ulike ledelsesnivåene i selskapene har i endringsprosessen og kritikaliteten av eierskap av prosessen.
Monica Rydland har doktorgrad fra Norges Handelshøyskole innen endringsledelse og er foredragsholder innenfor ledelse, endring, innovasjon og endringskapasitet. Rydland har mer enn tolv års erfaring som leder innen finansnæringen.
Webstep – Datavarehus, rammer, struktur og fremgangsmetodikk
Datavarehus, balansertmålstyring og big data er tema som er i fokus. Hvordan skal man gå frem hvis man ønsker å etablere datavarehus? Hva er vanlige feilvurderinger og tekniske hindre? Hvordan går man frem for legge til rette til et fremtidsrettet datavarehus og hvilken kompetanse er nødvendig? Webstep skal bidra til å svare på dette og mer gjennom deres presentasjon. Webstep vil formidle best practise og hvordan tilnærme deg dette tema på en måte som gir forretningsverdi over tid.
Webstep hjelper kundene med å skape og forbedre digitale tjenester og produkter. Webstep er brobyggeren mellom teknologi og forretning, finner muligheter og bidrar til å realisere dem. Webstep forstår byggeklossene og kan ta deg med inn i nye teknologiske mulighetsrom – som IoT, Machine Learning, Data Science og robotisering.